Powrót klasycznych samochodów, kultowych tras i ulubionych przez fanów trybów, takich jak Symulacja GT, zapewnia to, co najlepsze.
Środowisko kulturowe otaczające samochody bardzo się zmieniło w ciągu ostatnich 25 lat. Ci z nas, którzy urodzili się w bogatej kulturze motoryzacyjnej tamtych czasów, stworzyli pierwszą grę Gran Turismo, więc obecnemu pokoleniu motoryzacyjnych purystów może być trudno odnaleźć się w tym samym środowisku kulturowym, co wtedy.
Celem GT7 w dzisiejszej kulturze jest stworzenie gry, która przekaże wszystko z ostatnich 150 lat kultury samochodowej i wyścigowej, niezależnie od tego, czy jesteś fanem przez całe życie, czy odkrywasz samochody po raz pierwszy.
GT7 to zwieńczenie serii, które spełnia oczekiwania fanów GT na przestrzeni lat, a jednocześnie jest tytułem, który wyznacza początek trudnej misji, jaką jest zawarcie w jednej grze wideo całego bogactwa kultury samochodowej z przeszłości.
Cechy gry:
Edytor dekoracji - Od czasu wprowadzenia edytora dekoracji* w GT Sport, zobaczyliśmy miliony złożonych i kreatywnych projektów. Byliśmy zdumieni jakością projektów stworzonych przez naszych fanów w edytorze, a także ich ilością. Wiedząc, że jest to ważna funkcja dla naszych fanów, naszym głównym celem przy tworzeniu edytora dekoracji w GT7 było ulepszenie interfejsu użytkownika oraz zwiększenie jego użyteczności i dostępności.
Scapes - Kiedy posiadasz samochód, który uwielbiasz, naturalnym jest, że chcesz robić mu zdjęcia w różnych miejscach na świecie, próbując uchwycić to idealne ujęcie. Aplikacja Scapes* umożliwia pełną kontrolę nad fotorealistycznymi ujęciami z wykorzystaniem technologii HDR (w przypadku posiadania wyświetlacza obsługującego HDR), efektów na poziomie eksperckim, a nawet zdjęć panoramicznych. Będziesz mógł swobodnie fotografować swój samochód w punktach fotograficznych w 43 krajach i ponad 2500 lokalizacjach, a każdą uchwyconą chwilą będziesz mógł podzielić się z innymi, których łączy taka sama miłość i pasja jak Ciebie.
Legendarne tory - Oprócz powrotu trybu Kampanii GT, powrócą także nasze historyczne tory, takie jak Góra Prób* i High-Speed Ring*. Mogliście zauważyć w zwiastunie, że tory te są bardziej szczegółowe, by dorównać sile wyrazu konsoli PS5, a także, że w niektórych miejscach wykonano dodatkowe prace. Przywrócenie tym torom poziomu szczegółowości i bogactwa, który odpowiada sile wyrazu konsoli PS5, było nowym wyzwaniem dla zespołu.
Kolekcja samochodów - Pierwszym krokiem do prawdziwego zjednoczenia się z kulturą motoryzacyjną jest poznanie i zapamiętanie kształtów oraz nazw samochodów. To właśnie tutaj zaczyna się miłość i pasja do samochodów - FF, FR, 911, 356, skrzynia biegów... zainteresowanie typowymi terminami pojawiającymi się w kulturze samochodowej przychodzi dopiero po poznaniu i rozpoznaniu kształtów i nazw samochodów. Z tego powodu GT7 jest wyraźnie zaprojektowane jako "gra o kolekcjonowaniu samochodów", nawet bardziej niż seria GT z przeszłości. Główną funkcją Kawiarni GT* w grze jest nawigowanie gracza po przygodach w świecie GT, prezentując specyficzną kolekcję samochodów, które mają znaczenie kulturowe w przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. Gracze będą rozwijać się i wypełniać misje w Kawiarni GT, zdobywając samochody-nagrody z różnych wyścigów w świecie, a także z Centrum Marki i Salonu Samochodów Używanych.
Tuning - Jedną z największych nagród w posiadaniu samochodu jest możliwość modyfikowania i dostosowywania go do własnych upodobań, a najmniejsze zmiany będą miały różny wpływ na zachowanie pojazdu. W GT7 gracze mogą ponownie zacząć od pojazdu fabrycznego i stopniowo dostosowywać go do swoich preferencji, modyfikując osiągi silnika, zawieszenie, przełożenie skrzyni biegów, hamulce, opony itp. GT Auto* również powraca wraz ze zmianą kół, modyfikacjami nadwozia, dodawaniem klatek oraz innych części aerodynamicznych. Nie wspominając o wymianie oleju silnikowego i myjni samochodowej.
Symulacje zmian czasu/pogody - Symulacja zmian czasu/pogody, która pojawiła się w GT7, jest unikalną zasługą Polyphony Digital, które zbadało złożoność natury i przekształciło ją w grę wideo. Na podstawie ogromnej ilości danych z obserwacji meteorologicznych, odtworzyliśmy warunki przestrzenne / pory dnia dla rozkładu wielkości cząstek i stężenia cząstek aerozolu w atmosferze w skali globalnej, w sposób unikalny dla serii Gran Turismo. Poprawność symulacji została sprawdzona przy użyciu obrazów Scapes HDR, dla których zgromadziliśmy dane dla kilku tysięcy miejsc na całym świecie. Dzięki temu udało nam się oddać rzeczywiste i złożone krajobrazy oraz zmiany oświetlenia o różnych porach dnia i przy różnych warunkach pogodowych.