Akcja void tRrLM(); //Void Terrarium rozgrywa się w dalszej przyszłości. Cywilizacja upadła, ludzkość wyginęła, na każdym kroku zaś spotkać można trujące grzyby fungi, które mogą spowodować szybką śmierć każdej żywej istoty. Punktem wyjścia dla historii jest ‘ekspedycja’ niewielkiego robota, który budzi się pewnego dnia w ruinach dawnej fabryki. Zupełnie niespodziewanie znajduje on na swojej drodze pozbawioną przytomności tajemniczą małą dziewczynkę leżącą pośród wspomnianych toksycznych fungi. Robot postanawia jej pomóc, ale rychło okazuje się, że Toriko, bo takie imię nosi odnaleziona, nie jest w stanie przeżyć w postapokaliptycznej rzeczywistości. Aby nie dopuścić do jej śmierci, buduje on tytułowe terrarium. Pod względem rozgrywki produkcja Nippon Ichi przypomina serię Shiren the Wanderer. W grze przejmujemy kontrolę nad wspomnianym robotem, a naszym zadaniem jest przeczesywać dungeony (generowane proceduralnie) w poszukiwaniu żywności i przedmiotów, które pomogą przeżyć dziewczynce w niesprzyjających warunkach (a w międzyczasie musimy mieć na względzie jej stan zdrowia). Lochy mają natomiast swoją charakterystykę, oferując innego rodzaju materiały i surowce. Przy każdej kolejnej wizycie układ pomieszczeń ulega zmianie, a wpływ na nasze poczynania mają również warunki pogodowe, a konkretnie poziom zanieczyszczeń, który zmienia się z czasem - raz jest większy, raz mniejszy. Więcej zanieczyszczeń oznacza np. występowanie silniejszych przeciwników lub skażenie znalezionych przedmiotów. Nasz podopieczny, czyli robot, z czasem się oczywiście rozwija. Zdobywa kolejne poziomy doświadczenia, umiejętności, możemy także zmieniać jego części lub wzywać do pomocy inne roboty. |