Pierwszoosobowa gra przygodowa w konwencji thrillera psychologicznego, stanowiąca debiut niezależnego włoskiego studia Lka.it. Fabuła gry osadzona została w przytułku dla obłąkanych zlokalizowanym we włoskim miasteczku Volterra. Rozgrywka rozpoczyna się w czasach współczesnych, a miejscem akcji jest opuszczony przytułek dla obłąkanych we włoskim miasteczku Volterra. Instytucja ta istniała już od XIX wieku i należała do najsłynniejszych tego typu przybytków na Półwyspie Apenińskim (liczba zamkniętych w nim pacjentów sięgała nawet kilku tysięcy), ale została zamknięta w 1978 roku wraz z innymi przytułkami we Włoszech, gdy zmieniło się prawo tego kraju. Gracz poznaje opuszczony ośrodek i jego przeszłość, kierując krokami 16-letniej Renee czyli fikcyjnej postaci, która przybywa do Volterry w poszukiwaniu utraconych wspomnień. Dziewczyna cierpi na schizofrenię, więc przygodę zakłócają objawy wynikające z tej przypadłości, jak również lęki protagonistki i inne jej emocje. W wędrówce po przytułku prowadzi nas głos bohaterki, ale nie oznacza to, że rozgrywka jest liniowa. Fabuła ma otwartą strukturę i może rozwijać się na rorzmaite sposoby. The Town of Light powstało na silniku Unity i odznacza się bardzo ładną oprawą graficzną, w której na pierwszy plan wybija się szczegółowy, odwzorowany z pietyzmem obszar działań. Warto też wspomnieć, że grę przystosowano do zabawy z użyciem gogli wirtualnej rzeczywistości. |